Un oraș inteligent și o clădire inteligentă sunt proiectate și construite astfel încât să eficientizeze consumul de resurse și să îmbunătățească viața cetățenilor.
Piața orașelor inteligente propusă de Comisia Europeană joacă un rol important în accelerarea tranziției ecologice a orașelor din Europa prin îmbunătățirea calității vieții cetățenilor, creșterea competitivității orașelor și industriei europene, precum și atingerea obiectivelor europene în materie de energie și climă.
Acesta completează eforturile actuale ale UE, cum ar fi REPowerEU, în domeniul eficientizării energetice.
Smart Cities Marketplace este o întreprindere majoră care schimbă piața, care își propune să aducă împreună orașe, industrii, IMM-uri, investitori, bănci, cercetători și mulți alți actori ai orașelor inteligente.
Având în vedere că aproximativ 75% din populația Europei trăiește în orașe, zonele urbane ale UE contribuie în mod important la consumul de energie și la emisiile de gaze cu efect de seră ale UE, care au un impact uriaș asupra schimbărilor climatice. În același timp, orașele sunt principalii factori ai economiei UE, deschizând căi eficiente către creștere economică și locuri de muncă.
Mai multe politici ale UE promovează zone urbane mai durabile, mai sănătoase și mai competitive, abordând totodată provocările climatice. Strategia uniunii energetice stabilește obiective și acțiuni pentru a contribui la furnizarea de energie sigură, accesibilă și curată pentru cetățenii și întreprinderile UE.
Cu accent pe renovarea clădirilor, directiva privind performanța energetică a clădirilor promovează integrarea tehnologiilor inteligente în clădiri pentru a crește performanța și eficiența energetică a acestora. Din 2016, Agenda Urbană a UE reunește țările UE, Comisia Europeană și alte părți interesate pentru a stimula creșterea și inovarea în orașele UE și pentru a aborda provocările sociale.
Pe de altă parte, avem nevoie de orașe și clădiri proiectate pentru un consum redus de energie, nu doar reducerea utilizării resurselor în clădirile deja existente, iar o serie de soluții au fost propuse și în acest sens.
Conceptul de „oraș de 15 minute” implică ideea că orice cetățean are toate facilitățile necesare la distanța unei scurte plimbări pe joc, cu bicicleta sau cu transportul public. Acest lucru s-ar traduce într-o creștere a calității vieții locuitorilor, dar implicit și la un consum mai mic de energie și o degajare redusă de emisii.
Un oraș inteligent nu poate fi conceput fără clădiri nZEB – nearly zero energy buildings – standardul fiind obligatoriu și în România.
Iată câteva dintre beneficiile punctuale aduse de clădirile construite în conformitate cu standardul nZEB:
Orașele smart sunt gândite pentru a avea acces ușor și rapid la majoritatea facilităților. Transportul inteligent folosește tehnologii noi și emergente pentru a face deplasarea într-un oraș mai convenabilă, mai rentabilă (atât pentru oraș, cât și pentru individ) și mai sigură.
În plus, marile orașe ale României se pregătesc că introduce zonele de emisii reduse (NEZ), ceea ce înseamnă că accesul mașinilor poluante va fi restricționat. Modelul a fost deja implementat în marile orașe ale Europei, precum Bruxelles, Viena, Paris sau Helsinki.
Acest lucru va deschide însă și noi oportunități pentru producătorii de mașini electrice, dar și pentru companiile care furnizează soluții de încărcare pentru mașinile electrice, atâta timp cât va exista în continuare și o componentă de transport individual.
Care sunt principalii pași care trebuie parcurși astfel încât să ajungem la un transport nepoluant în mediul urban și cum pot ajunge factorii decizionali să elaboreze strategii coerente pe termen mediu și lung. Măsuri și strategii pentru încurajarea transportului public, transportului alternativ și transpotului cu mașini electrice. Îmbunătățirea infrastructurii și schimbarea percepțiilor.
Cum accesăm banii europeni și ce finanțări private sunt disponibile. Cum folosim aceste finanțări pentru a realiza o infrastructură de calitate. De la strategia natională la cea regională, metropolitană și urbană.
Managing Director 4ENVIGO
Președinte REHVA
Președinte RoGBC Transilvania
CEO Charger.ro
Moderator, președinte AGR
© 2007 – 2024 CGR – Conferințele Green Report. | Toate drepturile rezervate | Designed by Bell Studio