Conferința „Managementul deșeurilor: SGR funcțional în România” este un eveniment-cheie pentru a discuta despre provocările și oportunitățile aduse de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România, la doar câteva zile de la debutul programat la 30 noiembrie.
SGR este o inițiativă inovatoare care urmărește să reducă impactul negativ asupra mediului prin promovarea reciclării și a gestionării eficiente a deșeurilor de ambalaje, iar prin cele 7 miliarde de ambalaje de băuturi care ar urma să fie colectate anual este cel mai mare din Europa.
Sistemul de Garanție-Returnare presupune ca atunci când consumatorii cumpără produse ambalate în recipiente din sticlă, plastic sau metal cu volume între 0,1 litri și 3 litri, plătesc o garanție în valoare de 50 bani. Ulterior, ei pot returna ambalajele la orice punct de colectare pus la dispoziție de comercianți și vor primi înapoi garanția, chiar dacă produsul nu a fost achiziționat din acel loc. Acest sistem are potențialul de a revoluționa modul în care gestionăm deșeurile de ambalaje și de a promova reciclarea. Nu este însă doar o schimbare structurală, ci și una culturală.
Chiar dacă în teorie pare simplu, implementarea SGR în România a fost însoțită de provocări complexe, însă echipa de la RetuRO, compania care gestionează sistemul, a depus eforturi considerabile pentru a face acest angrenaj funcțional.
Principalele provocări au fost legate de infrastructura necesară, cum ar fi configurarea echipamentelor, integrarea software-ului și identificarea locațiilor potrivite pentru centrele regionale.
Stocurile existente de băuturi care nu au sigla SGR vor constitui o problemă la debutul acestuia, iar retailerii mici (60 – 80.000 de magazine) se vor confrunta cu probleme legate de depozitarea ambalajelor returnate și de plata garanției.
RetuRO a demarat deja campanii de informare a cumpărătorilor și deși românii se declară în favoarea implementării sistemului, doar practica ne va dovedi acest lucru.
Prin promovarea reciclării și gestionarea eficientă a deșeurilor de ambalaje, acest sistem contribuie la reducerea poluării mediului și la conservarea resurselor naturale.
Impactul SGR asupra economiei: Cum contribuie SGR la stimularea economiei circulare, precum și la crearea unor lanțuri de aprovizionare mai eficiente;
Impactul SGR asupra mediului: Cum contribuie SGR la reducerea deșeurilor și cum ne va ajuta să facem o Românie mai curată;
Stadiul implementării la câteva zile după debut: cum au fost gestionate provocările cunoscute și ce provocări neașteptate au apărut;
Rolul Consumatorilor și Retailerilor în SGR: Importanța implicării consumatorilor și retailerilor în sistemul SGR și despre modul în care aceștia pot contribui la succesul său;
Extindere SGR către alte tipuri de ambalaje;
Țintele asumate de SGR pentru primul an de la debut și concluzii.
Care sunt principalii pași care trebuie parcurși astfel încât să ajungem la un transport nepoluant în mediul urban și cum pot ajunge factorii decizionali să elaboreze strategii coerente pe termen mediu și lung. Măsuri și strategii pentru încurajarea transportului public, transportului alternativ și transpotului cu mașini electrice. Îmbunătățirea infrastructurii și schimbarea percepțiilor.
Cum accesăm banii europeni și ce finanțări private sunt disponibile. Cum folosim aceste finanțări pentru a realiza o infrastructură de calitate. De la strategia natională la cea regională, metropolitană și urbană.
Președinte, Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate
Managing Director Envipco Solutions Romania
CEO, RetuRO
Director Environmental Social and Positive Impact Financing BRD
Director General, Asociația Berarii României
Ministrul mediului, apelor și pădurilor
Director comunicare și corporate affairs Kaufland România
parteneri
parteneri media
© 2007 – 2024 CGR – Conferințele Green Report. | Toate drepturile rezervate | Designed by Bell Studio