EAT SMART – TRANZIȚIA BIO – soluții pentru o tranziție spre o alimentație sustenabilă
Joi, 31 octombrie 2019, la MATER – Biblioteca de materiale, Splaiul Unirii 160, va avea loc ”EAT SMART -TRANZIȚIA BIO”, conferință-reper pe tema producției sustenabile de hrană și a risipei alimentare.
În cadrul dezbaterilor celei de-a patra ediții EAT SMART vom încerca să aflăm cum vom avea un acces mai ușor și sigur la alimente provenite din agricultura ecologică. Vom întreba autoritățile, producătorii și distribuitorii de alimente cum ne pot ajuta pe noi, consumatorii, în acest demers. Apoi, vom încerca să aflăm ce putem face la rândul nostru pentru a susține această ramură agricolă. Împreună, vrem să identificăm cele mai bune soluții pentru o tranziție spre o alimentație sustenabilă.
Context local:
Agricultura ecologică din România are în ultimii ani o evoluție ascendentă, atât în sectorul vegetal cât și în sectorul animalier. Potrivit datelor MADR, piața bio din România se situează la 20 de milioane de euro, cu o creștere anuală de 30%. Totodată, în agricultura bio se înregistrează aproximativ 364.000 de hectare certificate și peste 10.000 de beneficiari.
Potrivit unui studiu World Vision România, peste 57% dintre respondenții români spun că dacă ar începe o afacere în agricultură, ar considera agricultura ecologică o oportunitate.
Conform studiului World Vision România, percepția majorității românilor chestionați este că bio/eco înseamnă produse de la țăran, de la micul producător. Lucru nu întotdeauna adevărat.
Există un mare grad de confuzie cu privire la produsele eco/bio şi produsele sănătoase, dovadă fiind faptul că 77,79% declară că achiziționează alimente bio, dar locul de unde cumpără cei mai mulți – 87,98% – nu oferă niciun fel de certificare de acest tip (din piață, de la țară, de la vânzători ambulanți).
EAT SMART aduce laolaltă reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, ai societății civile, precum și ai mediului de afaceri, reprezentat de principalii actori din domeniul FMCG, Retail, etc. Printre speakeri enumeram: Adrian Nicolaescu – Vicepreședinte Marketing, Comunicare și Sustenabilitate, Mega Image, Valer Hancaș – Director Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România, Dorin Cojocaru – Președintele Asociației Patronale Române din Industria Laptelui, Eugen Zbircea – Director Produse Ultra Proaspete, Auchan România, Bibiana Stanciulov – Director General Sonimpex Serv Com, Ilias Papageorgiadis – CEO, MORE Group, Paul Kmen – Director General Adjunct, Agenția de Plăți și Intervenție în Agricultură, Claudiu Coadă – Director General Adjunct, Agenția pentri Finanțarea Investițiilor Rurale, Dr. Dumitru Băiculescu – Director Executiv Adjunct, Direcția Sanitară Veerinară și pentru Siguranța Alimentelor, Gabriel Diaconu – Administrator, Ferma Ecokult, Adrian Izvoranu – Președintele Casei de Comerț Agroalimentar Unirea, Teodor Birț – Președintele Asociației Administratorilor de Piețe din România, Ben Mehedin – Food an dFarming Communities Manger, Fundația ADEPT, Tiberiu Cazacioc – Antreprenor.
EAT SMART – TRANZIȚIA BIO este cel de-al treilea eveniment din seria de Conferințe Green Report din 2019, organizate în parteneriat cu Ministerul Mediului.
“Acest sector este prioritizat prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR). Toate măsurile destinate sprijinului agricol au diverse prioritizări sau chiar sprijin financiar suplimentar. Pentru perioada de programare 2021 – 2027 încă nu s-au semnat liniile directoare. S-au creionat dar nu sunt bătute în cuie. Eu cred ca și pentru această perioadă de creionare sectorul agricol ecologic va fi prioritizat”, Claudiu Coadă, director general adjunct, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale.
„În momentul în care stabilești o relație foarte corectă și spui exact ce vrei, te duci de la ingrediente. Punem sămânța pe câmp. Controlăm tot procesul, ce se pune în apa cu care se irigă. Pentru că, în final, clientul intră în Mega Image și întreabă: «Cum este roșia pe care eu o aleg, cum a fost făcută?». Așa că vrem strict calitatea pe care o garantează brandul. În acest moment am înțeles că trebuie să îi ajutăm pe fermieri și controlul procesului a venit ca o chestie absolut corectă”, Adrain Nicolaescu, vicepreședinte marketing, comunicare și sustenabilitate.
Despre Conferintele Green Report:
Conferințele Green Report vin în peisajul conferințelor de business cu o abordare nouă și creativă, axată pe rezultate. În acest sens, echipa Green Report schimbă „standardul“ și aduce o abordare diferită: în loc de un prezidiu monoton și prezentări power point anoste, propunem dezbateri libere între speakeri; în loc de urmărirea ceasului până la finalul evenimentului, dorim să implicăm activ publicul la dezbatere.
Sponsor principal: Mega Image
Sponsori: Auchan, Kaufland, Covalact Coca-Cola, Nespresso
Parteneri: ARAM
Partenerii media: Adevarul, Click! Sănătate, Europa FM, Green Report, România pozitivă.
Partener mobilitate: NKO
Asistență juridică: bpv GRIGORESCU&ȘTEFĂNICĂ Pentru mai multe detalii privind „EAT SMART“, accesati www.greenreport-conferinte.ro.